سلامت

ساخت وبلاگ

افراد زیادی هستند که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند. برخی نیز به دلیل کمبود وزن به دنبال یک رژیم چاقی و افزایش وزن هستند. اما افرادی که از چاقی رنج می برند باید به دنبال یک رژیم لاغری اصولی بگردند.

زمانی که درمورد رژیم غذایی صحبت می شود، همه افراد به دنبال یک الگوی غذایی عجیب و غیر معمول هستند که بتوانند بوسیله آن کاهش وزن داشته باشند. اغلب به دنبال یک رژیم لاغری سریع همانند رژیم آب درمانی 3 روزه هستند.

مسئله و مقوله لاغری برای زنان بیشتر اهمیت دارد. همیشه به دنبال بهترین رژیم لاغری برای زنان هستند.

ویژگی های یک رژیم لاغری اصولی

اولین قدم برای پیدا کردن یک رژیم لاغری اصولی مراجعه به پزشک است. بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان را می توانید پیدا کنید. یکی از مواردی که می تواند به شما در مسیر کاهش کمک کند، لیست غذاهای کم کالری است. این گونه غذاها برای افرادی که تحمل گرسنگی را ندارند می تواند بسیار مفید باشد. البته گفتنی است که غذاهای سیر کننده و کم کالری باعث می شوند که شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

باید توجه داشته باشید که یک رژیم لاغری باید ویژگی هایی داشته باشد تا به شخص همانند رژیم جنرال موتورز فشار وارد نشود. در ادامه برخی از آنها را نام می بریم:

حذف وعده غذایی ممنوع

شاید باور داشته باشید که با حذف یک وعده غذایی راحت تر می توانید کاهش وزن داشته باشید اما این کار اشتباه است. زیرا در وعده بعدی مجبور به مصرف غذای بیشتری می شوید.

حذف گلوتن ممنوع

گلوتن یک پروتئین است که در انواع غلات ها همانند: گندم و جو پیدا می شود. حذف یک گروه غذایی در یک رژیم لاغری اصولی می تواند موجب کمبود مواد مغذی و دیگر مشکلات سلامتی شود.

اگر رژیم لاغری پاسخگو نبود چه کنیم؟

زمانی که شما تمام راهای لاغری و کاهش وزن را امتحان کرده باشید، پزشک متخصص به شما روش های دیگری را توصیه می کنند. برخی از افراد هستند که با توجه به شاخص توده بدنی شان نیاز به لاغری دارند. در پاسخ به سوال bmi شاخص توده بدنی چیست باید بگوییم که به کمک آن میزان تقریبی چربی بدن اندازه گیری می شود.

پزشک متخصص پس از رژیم های لاغری به شما توصیه می کند که به دنبال ورزش برای لاغری شکم و پهلو بروید و اگر کاهش وزن حاصل نشد، باید راه های دیگری را در پیش بگیرید. عمل های لاغری گام آخر برای کاهش وزن و لاغری است.

که البته گفتنی است معروف ترین عمل لاغری, جراحی لاغری اسلیو معده است.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 14:45

ورزش برای لاغری از جمله راه ها و روش هایی است که نیاز به صبر زیادی دارد. بنابر این اگر برای لاغری و کاهش وزن عجله دارید باید به دنبال روش های دیگری باشید.

روش هایی همچون عمل لاغری که معروف ترین عمل لاغری ، اسلیو معده است. همچنین رژیم های لاغری سریع و یا رژیم های لاغری اصولی نیز می تواند به شما کمک کند.

اما سوالی که پیش می آید این است: کدام ورزش برای لاغری موثرتر است؟ ورزش های لاغری موضعی چه تاثیری دارند؟ در ادامه با دکتر آیتم همراه باشید تا با انواع ورزش برای لاغری موضعی آشنا شوید.

ورزش برای لاغری

برخی از افراد هستند که دچار چاقی موضعی شده اند. این امر بدین معناست که مثلا فقط در ناحیه شکم و یا فقط در ناحیه پاها دچار چاقی شده اند. این افراد اگر از انواع رژیم لاغری و غذاهای سیر کننده و همچنین از لیست غذاهای کم کالری استفاده کنند .

همچنین افرادی هستند که عمل های لاغری را انتخاب کرده اند. به این افراد توصیه می شود که از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند هم استفاده کنند.

زمانیکه میزان کالری دریافتی شما بیشتر از میزان کالری مصرفی شما باشد، این انرژی بصورت بافت چربی در نقاط مختلف بدنتان تجمع پیدا می کند. برای کاهش وزن در این نواحی باید از بهترین ورزش برای لاغری موضعی استفاده کید.

برای مثال ورزش برای لاغری شکم و پهلو

ورزش برای لاغری پا

از ورزش های ایروبیک و هوازی می توانید به عنوان ورزش برای لاغری پا استفاده کنید. ورزش های زیادی برای لاغری هستند که جزو ورزش های هوازی هستند. تنها عاملی که مهم این است که از یک ورزش درست برای بالا بردن ضربان قلبتان استفاده کنید.

ورزش برای لاغری شکم و پهلو

ورزش برای لاغری شکم و پهلو از مهم ترین عواملی است که می تواند به شما کمک کند. شما می توانید از انواع ورزش ها همانند: چرخش روسی، پاشنه بالا،لمس پاشنه، ورزش صبحگاهی و ... بدین ترتیب می توانید سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو را پیدا کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 91 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 17:20

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در طول روز، بارها جلوی آینه بایستید و به شکم و پهلوهای خود با ناراحتی چشم بدوزید. یا شاید پیش آمده باشد که دائماً خودتان را با زنان و مردان لاغری که در رسانه‌ها می‌بینید، مقایسه کرده و غبطه بخورید.

اما تصمیم برای کاهش وزن فقط به کلیشه‌های زیبایی محدود نمی‌شود. در واقع انگیزه‌ی اصلی برای کاهش وزن، باید سلامتی و دوری از بیماری‌های مربوط به چاقی باشد. افرادی که به دنبال انواع عمل لاغری نیستند و می خواهند با کمک یک رژیم لاغری کاهش وزن داشته باشند به دنبال رژیم لاغری یک ماهه می روند.

در ادامه شما را با انواع رژیم لاغری یک ماهه که تمامی آن‌ها استاندارد و قابل قبول هستند آشنا می‌کنیم.

انواع رژیم لاغری یک ماهه

امروزه رژیم‌های غذایی بسیاری وجود دارد که از قضا بیشتر آن‌ها مفید و موثر هستند. اما نکته‌ی اصلی این‌جا است که شما باید دنبال رژیمی بگردید که آن را دوست دارید و می‌توانید در دراز مدت به آن پایبند باشید.

رژیم لاغری کم کربوهیدرات

رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کامل برای افرادی مناسب است که می‌خواهند وزن خود را کاهش داده و بدن سالم‌تری داشته باشند. این نوع رژیم غذایی انعطاف‌پذیر است و به شما این امکان را می‌دهد تا میزان کربوهیدرات مصرفی خود را بسته به نیازها و اهداف‌تان از رژیم غذایی تنظیم کنید.

این رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و چربی است؛ اما نشاسته، کربوهیدرات و غذاهای فرآوری شده‌ی کمی دارد. استفاده از غذاهای کم کالری دراین روش بسیار مهم است.

رژیم لاغری مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای، یک رژیم غذایی فوق‌العاده است که به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفته است. این رژیم غذایی به ویژه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی نقش به‌سزایی دارد و همان‌طور که از اسمش مشخص است، روی غذاهایی که معمولاً در قرن بیستم در منطقه‌ی مدیترانه مصرف می‌شد، تاکید می‌کند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای، مقدار زیادی سبزیجات، میوه، ماهی، مرغ، غلات کامل، حبوبات، لبنیات و روغن زیتون طبیعی را شامل می‌شود. انواع غذاهای سیر کننده به شما در این رژیم به شما کمک بسزایی می کند.

رژیم لاغری یک ماهه رایگان

در رژیم لاغری یک ماهه رایگان، شما می‌توانید بدون نگرانی هر سه وعده غذایی خود را میل کنید. در این رژیم هر سه گروه کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌ها به میزان لازم گنجانده شده اند. گاهی حذف برخی مواد غذایی مهم نظیر چربی، کربوهیدرات و… می‌تواند باعث کمبود برخی ویتامین‌ها و مشکلات شدید کبد، کلیه، پوست و مو شود.

متأسفانه برخی از رژیم‌ها تنها با هدف سودجویی برخی افراد طراحی شده اند. شاید در دو سه روز یا هفته اول رژیم بتوانید میزان زیادی از وزن خود را کم کنید. اما باید بدانید غالب وزن از دست داده، آب بدن است که می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی برای کلیه شما شود. در برخی رژیم‌ها، مصرف کربوهیدرات قطع یا بسیار کم می‌شود که می‌تواند مشکلات زیادی نظیر خستگی، افسردی، بد خلقی و دیگر مشکلات روحی را در پی داشته باشد.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 101 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:09

استفاده و مصرف انواع غذای کم کالری برای لاغری به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار کمک می کند و همچنین باعث افزایش سرعت در کاهش وزن شما می شود. اکثر مواد غذایی که در دسته سبزیجات و میوه ها قرار دارند جزو غذاهای کم کالری محسوب می شوند.

البته باید توجه داشته باشید که اگر مجموع مواد غذایی که در طول روز مصرف می­‌کنید کم تر از نیاز بدن نباشد، شاهد کاهش وزن نخواهید بود. بنابراین صرف کم کالری بودن مواد غذایی مجوزی برای مصرف بی قاعده این خوراکی ها نیست. برای مثال رژیم لاغری یک ماهه رایگان به شما در این روند کمک زیادی خواهد کرد.

احساس سیری برای کاهش وزن و حفظ وزن مهم است، زیرا بر روی این که چقدر بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده غذا بخوریم و چقدر در وعده غذایی بعدی خواهیم خورد، تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل شما باید از غذاهای سیر کننده استفاده کنید.

زمان خوردن غذای کم کالری

کسانی که به دنبال سبک زندگی سالم هستند معمولا ترجیح می دهند وعده غذایی شام کم کالری و سبک باشد. اگر میخواهید کاهش وزن داشته باشید ضمن این که شامتان باید کم کالری باشد ، زمان صرف شام را هم باید به قبل از ساعت 10 شب منتقل کنید تا منجر به تجمع چربی در بدنتان نشود و فاصله مناسب تا زمان خوابیدن برای هضم غذا داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آیا استفاده از رژیم چاقی برای افزایش وزن خوب است؟

غذاهای کم کالری معروف

1.      سیب

این میوه پر از فیبر در رتبه بالایی در شاخص سیری غذاهای رایج قرار می‌گیرد و در رتبه پایین تر از پرتقال قرار می‌گیرد. این میوه دارای فیبر و آب بسیاری است و به عنوان یک میان وعده عالی می‌توان از آن استفاده کرد.

2.      بروکلی

این سبزی سرشار از فیبر و کم کالری است و با داشتن ویتامین‌های A ، C، E، K، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم به عنوان یک غذای فوق العاده برای مبارزه با سرطان در نظر گرفته می‌شود.

3.      خیار، کرفس و هویج

این سبزیجات پر از آب و فیبر را می‌توان به صورت خام یا با کمی هوموس مصرف کرد. به علاوه، ویتامین‌های A‌، C، Kو پتاسیم دریافت خواهید کرد.

خیار بیش‌تر از آب تشکیل شده است به همین دلیل در نصف فنجان یا 52 گرم از آن فقط هشت کالری انرژی موجود است.

نتیجه

افرادی که به کمک رژیم های لاغری اصولی و انواع غذاهای کم کالری و سیر کننده به نتیجه دلخواه نمیرسند به دنیال انواع عمل های لاغری می روند که معروف ترین و پرطرفدارترین آنها عمل اسلیو معده است. البته قبل از عمل باید عوارض عمل اسلیو معده را در نظر بگیرید.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 13:33

یکی از پدیده های زندگی ماشینی و مدرن که منجر به تغییر سبک زندگی، نوع تغذیه و فعالیت های بدنی افراد شده، معضلی به نام چاقی و اضافه وزن است. یکی از جدیدترین روش‌ها برای کاهش وزن سریع، نوعی عمل لاغری به نام عمل اسلیو معده است.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

این روش معمولا به صورت لاپاراسکوپیک انجام می شود که در آن ابزارهای باریکی از طریق چندین برش در قسمت فوقانی شکم وارد بدن می شوند. در حین عمل اسلیو معده حدود ۷۰ درصد معده برداشته می شود و معده شکلی لوله مانند پیدا می کند که تقریبا به اندازه و شکل یک موز است.

کاندیدای مناسب عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده عموما زمانی انجام می شود که روش های دیگر مانند رژیم غذایی و فعالیت های جسمانی نتیجه در بر نداشته اند. این افراد از انواع غذاهای سیر کننده استفاده کرده اند اما نتوانسته اند که کاهش وزن داشته باشند. همچنین غذاهای کم کالری نیز به این افراد کمک نکرده است.

بطور کلی این جراحی برای افراد دارای شرایط زیر مناسب است:

افراد دارای شاخص توده بدنی BMI 40 یا بالاتر ( چاقی شدید ).

افراد دارای BMI 35 تا ۳۹.۹ که دیگر مشلات جدی مربوط به چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و یا آپنه خواب شدید را نیز مبتلا هستند. در برخی موارد اگر BMI فرد بین ۳۰ تا ۳۴ باشد و به برخی بیماری های خطرناک دیگر مربوط به چاقی نیز دچار باشد ممکن است انواع خاصی از جراحی چاقی توصیه شود.

همچنین فرد باید تمایل به این داشته باشد که تغییراتی دائمی در زندگی خود ایجاد کند تا به سبک زندگی سالم تری منجر شود. ممکن است فرد نیاز به این داشته باشد تا در برنامه های فالو آپ بلند مدت که شامل کنترل تغذیه، سبک زندگی و رفتار و وضعیت سلامت  و ورزش برای لاغری فرد می شود.

آن‌چه که در نهایت باید بدانید

در نهایت باید بدانید که داشتن آرامش و پا پس نکشیدن از ادامه راه می‌تواند اصلی‌ترین گزینه در به‌موفقیت‌رسیدن این جراحی باشد. این موضوع را باید آویزه گوشتان کنید که برخلاف جشن آمردادگان که جاودانگی طبیعت را جشن می‌گیرد، شما فرسنگ‌ها با جاودانگی فاصله دارید و این رژیم هم در کنار تمام مزایا و معایبی که دارد فقط به بالارفتن کیفیت زندگی شما کمک می‌کند.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 13:41

در هنگام کاهش وزن، جزئیات اهمیت زیادی ندارند و این اصول است که مهم است. هر متخصص تغذیه ای با این مساله موافق است که کاهش وزن سالم شامل یک سری اصول اساسی است که همه بدون استثنا باید رعایت کنند. این اصول هسته اصلی هر رژیم لاغری خوب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهم ‌ترین ویژگی‌های یک رژیم لاغری اصولی آشنا شوید.

مهم ترین ویژگی‌های رژیم لاغری اصولی کدامند؟

تعادل

منتقدان رژیم لاغری سریع یا نامتعادل، ادعا می‌کنند که چنین رژیم‌هایی با ممنوع کردن کامل برخی غذاها و حتی گروه‌های غذایی، خوردن نامتعادل را تشویق می‌کنند. نمونه ای که آنها تقریباً همیشه به آن اشاره می کنند، رژیم غذایی بدنام سوپ کلم است. به سختی می توان یک رژیم لاغری اصولی و محبوب پیدا کرد که رژیم گیرندگان را به مصرف انواع غذاها با حجم درست تشویق کند!

عدم تعادل مواد مغذی در انواع مختلف می‌تواند منجر به افزایش وزن شود و برعکس، چگونگی بهبود تعادل مواد مغذی در یک رژیم لاغری اصولی می‌تواند کاهش وزن را تسهیل کند. رژیم لاغری مدیترانه ای جزو آن دسته از رژیم هاست که تعادل در آن رعایت می شود.

زمان بندی غذا خوردن

تحقیقات اخیر نشان داده است که زمان غذا خوردن ما تقریبا به اندازه مقدار غذایی که می خوریم مهم است.

در یک رژیم لاغری اصولی، کالری ها باید زمانی بدن برسند که تقاضای فراوانی برای آنها وجود دارد. برای مثال در صبحگاه بدن تقاضای نسبتاً بالایی برای دریافت کالری دارد. کالری مصرف شده در صبح بیشتر از کالری هایی که در سایر اوقات روز مصرف می شوند، برای تامین انرژی استفاده می شود. در صورتی که کالری دریافت شده در بین روز بیشتر باشد، به عنوان چربی ذخیره می شود. در رژیم لاغری سه روزه که یک رژیم لاغری سریع است، زمان بندی رعایت نمی شود.

خود نظارتی

تحقیقات نشان داده است که توجه به آنچه می خورید یکی از مهم ترین ویژگی های رژیم غذایی اصولی برای کاهش کالری دریافتی است. استراتژی های خود نظارتی یک عادت کلیدی در میان افراد موفق به کاهش وزن است.

یک مجموعه تحقیقاتی متشکل از چندین هزار مرد و زن که به طور متوسط هر کدام ۲۹ کیلوگرم وزن کم کرده اند و وزن خود را به طور متوسط  ۶ سال حفظ کرده اند، ثابت می کند که فرایند خود نظارتی تا چه حد اهمیت دارد. رژیم کالری شماری می تواند به شما در این امر کمک کند.

محدودیت های انتخابی

تقریباً هر رژیم لاغری اصولی دارای فهرست “غذاهای ممنوعه” است. هیچ رژیم لاغری اصولی بدون محدود کردن غذاهای چاق کننده، متقاضی را به کاهش وزن نمی رساند. اکثر متخصصان تغذیه موافقند که چربی های مضر موجود در بسیاری از غذاهای فرآوری شده، غذاهای حیوانی و کربوهیدرات های مضر در شیرینی های فرآوری شده مقصر اصلی چاقی هستند. برای مثال حذف غذاهای چرب جزو سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو محسوب می شود.

مصرف غذاهایی با چگالی کالری کم

به تعداد کالری در واحد حجم در یک غذای معین، چگالی کالری یا چگالی انرژی گفته میشود. از آنجایی که آب و فیبر رژیمی دارای کالری نیستند؛ بنابراین غذاهایی که حاوی مقدار زیادی آب یا فیبر هستند، می توانند بسیار خوب و موثر باشند! البته بر عکس آن یعنی غذاهای فرآوری شده از نظر کالری، بسیار متراکم هستند و طبیعتا باید در لیست ممنوعه قرار بگیرند. تحقیقات انجام شده، تمایل افراد به حجم ثابتی از غذا را صرف نظر از تعداد کالری موجود در آن را نشان میدهند. (این یعنی که افراد می توانند از سبزیجات زیاد استفاده کنند و نگران چیزی نباشند!) غذاهای سیر کننده جزو این دسته هستن.

جمع بندی نهایی

هر یک از ما از نظر متابولیکی و روانی منحصر به‌ فرد هستیم. به همین دلیل هیچ برنامه غذایی واحدی وجودندارد که برای همه خوب باشد. بنابراین هر فردی باید آنچه را که برای خودش مفید است با مشورت متخصص تغذیه پیدا کند. اما نکات معینی مانند ویژگی‌های رژیم غذایی اصولی وجود دارند که به طور جهانی کاربرد دارند. درک این اصول برای یافتن برنامه مناسب شما ضروری است. افرادی که با استفاده از رژیم های لاغری به وزن دلخواه خود نمی رسند، از انواع عمل های لاغری همچون عمل اسلیو معده استفاده می کنند.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 102 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 12:57

چاق بودن یعنی اینکه شما در بدن خود مقدار زیادی چربی دارید، که باعث به خطر افتادن سلامتی شما می‌شود. داشتن چربی زیاد در بدن می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی از جمله، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشارخون بالا، آرتروز، سکته و … شود.

به چه کسانی چاق گفته می‌شود؟

برای مشخص کردن اینکه چاق هستید یا لاغر و همچنین اندازه گیری اینکه چقدر چاق هستید می توانید از فرمول شاخص توده بدنی   (BMI) استفاده کنید. شاخص توده بدنی ترکیبی از قد و وزن شماست و اگر این شاخص بالاتر از ۳۰ باشد سلامتی شما در خطر قرار دارد. برخی افراد برای اینکه به یک لاغری سریع دست یابند از رژیم آب درمانی استفده می کنند.

 استفاده می کنند.

بعضی از دلایل چاقی

عوامل متعددی در چاقی تاثیر دارند و عبارتند از:

برنامه غذایی ناسالم

معمولاً در غذاهایی که به طور سریع پخته می‌شوند (مثل فست فود‌ها) ، میزان چربی و کلسترول بسیار بالا بوده و می‌تواند موجب به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها شود. اگر فرد بیش از حد نیاز کالری مصرف کند این کالری در بدن او موجب چاقی و اضافه ‌وزن می‌شود.

تحرک کم

کم تحرکی یکی از مشکلات جدی است که می تواند عوارض زیادی در پی داشته باشد و یکی از این مشکلات چاقی است. چاقی و کم تحرکی می تواند به مرور زمان اندام شما را  بهم ریخته و باعث بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و کبدی شود.

ورزش نکردن و عدم تحرک، به شدت میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش می دهد و موجب چاقی میشود.

 راه‌های پیشگیری از چاقی

در ﻧﻈﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺑﺮﻗﺮاری ﺷﯿﻮه زﻧﺪﮔﯽ ﺳﺎﻟﻢ (ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﺴﻤﯽ و آراﻣﺶ روﺣﯽ)، ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ و ﻣﻮﺛﺮ ﺗﺮﯾﻦ راه ﺑﺮای ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﺿﺎﻓﻪ وزن اﺳﺖ. کمک گرفتن از یک رژیم لاغری سریع همانند رژیم لاغری سه روزه می توانید به سرعت کاهش وزن داشته باشید.

اصلاح الگوی غذایی

رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند وزن شما را کنترل کند. حتی اگر ساعت‌های طولانی را در باشگاه‌های ورزشی سپری کنید ولی از یک رژیم غذایی اصولی پیروی نکنید چاق خواهید شد.

رژیم غذایی شما باید حاوی مقادیر کافی میوه و سبزیجات و همچنین منابع مناسبی از پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم باشد. گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ و لبنیات از بهترین منابع حاوی پروتئین به حساب می‌آیند. افراد گیاهخوار نیز می‌توانند از انواع حبوبات مثل لوبیا، نخود، عدس، سویا در رژیم غذایی خود بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: انواع ورزش برای لاغری شکم و پهلو

داشتن فعالیت مفید، ورزش منظم

تحقیقات نشان داده است که یکی از مهمترین عواملی که می تواند در دراز مدت کاهش وزن را حفظ کند ، ورزش صحیح و مداوم است. علاوه بر این، انجام ورزش در کنار یک رژیم غذایی مناسب هم به پروسه کاهش وزن صحیح تر و سریع تر افراد کمک می کند.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 15 شهريور 1401 ساعت: 15:54

رژیم فستینگ که به آن رژیم روزه داری متناوب یا رژیم 16/8 هم گفته می شود؛ نوعی رژیم لاغری است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند 16 ساعت از شبانه روز را روزه می گیرند (البته مصرف آب و سایر نوشیدنی های بدون کالری در این ساعات مجاز است) و کلیه کالری مورد نیاز بدن خود را در مدت 8 ساعت باقیمانده مصرف می کنند.

اگر رژیم فستینگ به طور اصولی انجام گیرد، می‌تواند تاثیرات خوبی مانند کاهش وزن، رژیم لاغری دیابت نوع دو و دیگر مزایا را روی بدن داشته باشد. همچنین میتواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها هم شود.

چگونه رژیم فستینگ بگیریم؟

در واقع آسان ترین راه گرفتن رژیم 16/8 این است که ساعات روزه داری (16 ساعت) زمانی انتخاب شود که فرد خواب است یا تحرک آنچنانی ندارد. برخی از متخصصین هم پیشنهاد می کنند که مصرف غذا را در اوایل شب متوقف کنید؛ چرا که متابولیسم بدن در این زمان کاهش پیدا می کند.

رژیم آب درمانی یک نوع رژیم فستینگ نیز می تواند محسوب شود.

رژیم روزه داری متناوب برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند فشار خون پایین یا دیابت هستند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری های روانی هستند.
  • افرادی که دچار اختلالات تغذیه ای هستند.
  • طرح 8/16 برای زنان باردار، شیرده یا بانوانی که قصد باردار شدن مناسب نیست. یعنی به عنوان یک رژیم شیردهی نمیتواند مورد استفاده قرار گیرد.

برنامه غذایی رژیم فستینگ

با اینکه برنامه غذایی رژیم فستینگ یک برنامه مشخص شده نیست و شما اجازه مصرف هر گونه ماده غذایی در بازه زمانی 8 ساعته را دارید؛ اما تمرکز بر مواد غذایی سالم و محدودیت مصرف مواد غذایی ناسالم علاوه بر اینکه منجر به کاهش وزن و لاغری می شود، برای سلامتی بدن شما هم می تواند مفید باشد. یک رژیم لاغری سالم و اصولی استفاده از مواد غذایی زیر را پیشنهاد می کند:

  • میوه ها و سبزیجات؛
  • غلات کامل اعم از کینوا، برنج قهوه ای، جو دوسر و جو؛
  • پروتئین کم چرب مانند گوشت ماکیان، ماهی، لوبیا، عدس، توفو، آجیل ها، مغزها، پنیر کم چرب و تخم مرغ؛
  • چربی های مفید مانند ماهی های چرب، زیتون، روغن زیتون، نارگیل، آواکادوو، آجیل ها و مغزها؛
  • نوشیدن آب؛
  • رژیم روزه داری متناوب مصرف نوشیدنی های بدون کالری مانند آب، قهوه و چای را در طول 16 ساعت هم مجاز می داند.

بیشتر بخوانید: لیست غذاهای کم کالری

عوارض رژیم فستینگ

  • گرسنگی، ضعف و خستگی در مراحل شروع رژیم؛
  • پرخوری عصبی یا استفاده از مواد غذایی ناسالم در بازه زمانی 8 ساعته به دلیل گرسنگی شدید؛
  • سوزش معده یا رفلاکس معده به دلیل پرخوری؛
  • این رژیم ممکن است افسردگی و اضطراب افرادی که دچار این مشکلات هستند را تشدید کند.

 منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 13:10

محققان بیان کرده اند: بهترین زمان چپربی سوزی و ورزش اول صبح و بصورت ناشتاست. دلیل ان امر این است که گلوکز خون بدن پایین است و بدن برای بوجود آوردن انرژی باید از اسیدهای چرب بیشتری استفاده کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین ورزش برای لاغری آشنا شوید.

شیوه‌های ورزش کردن و دستیابی به اندام متناسب روز به روز دچار تحول می‌شود. حالا در این شلوغی زندگی برای اینکه کار شما راحت‌تر شود در اینجا چند رشته جدید ورزشی برای لاغری و خوش فرمی بدن را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به نوع بدن خود، وضعیت جسمانی و روحی، بهترین ورزش را جهت سلامت و تناسب اندام انتخاب کنید.

بهترین تمرین برای چربی شکمی

اگر به طور منظم ورزش نمی کنید، هیچ زمانی بهتر از امروز برای شروع وجود ندارد، اما ابتدا باید سطح تناسب اندام و قدرت خود را افزایش دهید. شما نمی خواهید در روز اول زیاده روی کنید، زیرا این باعث می شود از تمرین خود متنفر شوید و باعث آسیب شوید. می‌توانید یک سوم تمرین‌هایی را که در این مقاله گفته می شود ، در پنج روز اول برای مبتدیان . پنج روز بعد، می توانید این مقدار را به نصف آنچه انجام داده اید، و پنج روز پس از آن، آن را به دو سوم تمرین افزایش دهید. این به افزایش استقامت و ایجاد انگیزه در شما کمک می کند.چند تا از سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو نشان داده شده است، اما اصول اولیه تمرین به شرح زیر است:

حرکت قیچی

یکی از پایه ای ترین و اصلی ترین تمرین های تقویت عضلات شکم و پهلو است. این حرکت بیشتر حالت استقامتی دارد و به همین دلیل، عضلات به صورت ریشه ای و بنیادی تقویت می شوند.

تقریبا می توان گفت که حرکت قیچی برای تمامی افراد بدنساز مفید است و می توان آن را در اغلب برنامه های بدنسازی قرار بدهند. یکی از دیگر مزایای این حرکت این است که در طولانی مدت باعث افزایش تعادل در قسمت پایین تنه می شود. در نتیجه استفاده از یک ورزش لاغری پا بسیار می تواند به شما کمک کند.

پیلاتس

این ورزش برای تمامی سنین مفید است. پیلاتس عضلات را تقویت می‌کند ولی باعث حجیم شدن آنها نمی‌شود و بدنی خوش‌فرم و منعطف با شکم تخت به شما می‌دهد. پس می توان پیلاتس را در دسته ی بهترین ورزش برای لاغری شکم قرار داد.

منبع

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 92 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 13:43

درون هر ماده غذایی که ما می خوریم انرژی نهفته ای وجود دارد که با دریافت آن، انرژی مورد نیاز بدن ما تامین می شود. با مصرف مواد غذایی، انرژی داخل آن ها توسط متابولیسم بدن و فعالیت های سلولی خاصی آزاد شده و در داخل بدن تبدیل به سوخت می‌ شود. بدن ما نیز برای ادامه حیات و انجام فعالیت‌ های خود از سوخت آزاد شده از غذا استفاده می کند. وقتی درباره کالری غذا صحبت می‌ کنیم، در اصل می ‌خواهیم مقدار انرژی که این غذا تولید می ‌کند را محاسبه ‌کنیم و ببینیم دقیقا چقدر است.

انرژی دریافتی صرف چه اموری می شود؟

  • 10 درصد از این انرژی صرف گوارش می شود.
  • 20 درصد از این انرژی صرف انجام فعالیت های روزمره مانند راه رفتن، حرف زدن و … می شود.
  • مابقی صرف انجام فعالیت های سلولی به منظور حفظ بقا و انجام عملکرد طبیعی آنها می شود.

این بدین معنی است که ما برای حفظ حیات و ادامه زندگی نیازمندیم که 70 درصد از انرژی دریافتی را به سلول های بدن برسانیم و به این 70 درصد انرژی که برای ادامه حیات ما ضروری است اصطلاحا نرخ متابولیسم یا سوخت و ساز گفته می شود.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری اصولی

ما در طول روز به چه مقدار انرژی نیاز داریم؟

بدن انسان برای زنده ماندن و انجام فعالیت‌ های روزانه خود نیاز به دریافت انرژی از مواد غذایی دارد و برای حفظ سلامت و کنترل وزن خود باید مقدار انرژی مورد نیاز روزانه برای سوخت ساز و مقدار انرژی که از مواد غذایی دریافت می ‌کنیم را تعیین کنیم.

مقدار انرژی مورد نیاز روزانه با توجه به دو فاکتور BMR و فعالیت فیزیکی فرد متغیر است. افراد از این روش برای پیروی از یک رژیم لاغری نیز استفاده می کنند. همانند رژیم کالری شماری.

نرخ متابولیسم پایه : (BMR) مقدار انرژی که بدن در زمان استراحت به آن نیاز دارد. این مقدار در زنان و مردان متفاوت است.

نرخ متابولیسم پایه در زنان = ( سن × 7/4) – ( قد × 7/1 ) + ( وزن×6/9) + 655

نرخ متابولیسم در مردان = ( سن ×8/6) – ( قد × 5) + ( وزن×7/13) + 66

  • وزن برحسب کیلو گرم
  • قد بر حسب سانتی متر
  • سن براساس سال

بعد از محاسبه متابولیسم پایه باید فاکتور فعالیت‌های فیزیکی را هم در محاسبه کالری مورد نیاز روزانه در نظر گرفت:

  • فعالیت فیزیکی بسیار کم:( نرخ متابولیسم پایه × 2/1 )
  • فعالیت فیزیکی کم: ( نرخ متابولیسم پایه × 375/1 )
  • فعالیت فیزیکی متوسط: ( نرخ متابولیسم پایه × 55/1 )
  • فعالیت فیزیکی زیاد: ( نرخ متابولیسم پایه×725/1 )
  • فعالیت فیزیکی خیلی زیاد: (نرخ متابولیسم پایه ×9/1 )

درنتیجه این فرمول، کالری مورد نیاز روزانه زنان 1600 تا 2000 است و برای مردان 2000 تا 3000 می ‌باشد.

برخی افراد زمانیکهمتوجه می شوند رسیدن به وزن هدف خود، امری دشوار است به رژیم های لاغری سریع روی می اورند. برخی از این لفراد از مواد غذایی کم کالری و یا موادی همانند آب که هیچگونه کالری ای ندارد استفاده می کنند. این رژیم با نام رژیم آب درمانی شناخته می شود.

منبع:  https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 112 تاريخ : چهارشنبه 9 شهريور 1401 ساعت: 13:30

افراد دیابتی باید در نظر داشته باشند که برای کنترل کردن بیماری دیابت می توانند با استفاده از مواد غذایی مناسب و یا عمل به رژیم دیابتی می توانند این بیماری را کنترل کنند.

ماهی چرب

ماهی قزل‌آلا، شاه ماهی، ساردین و… حاوی مقادیر بالایی امگا 3 هستند که برای سلامتی قلب بسیار مهم اند. مصرف ماهی چرب به تنظیم قند خون بدن کمک می‌کند و همچنین دارای پروتئین با کیفیت بالا است که احساس سیری را به فرد تلقین میکند و به دنبال آن قند خون ثابت می ماند. این مواد منبع غنی برای پروتئین هستند. در رژیم پالئو نیز از مواد پروتئینی زیادی استفاده می شود.

سبزیجات با برگ تیره

اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ دار حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین c هستند.

افرادی دیابتی سطح ویتامین C کمتری دارند و باید مواد غذایی مصرف کنند که حاوی ویتامین C بالایی هستند تا این کمبود جبران شود. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل میکند و خواص ضد التهابی دارد و قرار دادن آن در رژیم غذایی برای افراد دیابتی بسیار مفید است. افرادی وجود دارند که بطور کلی از رژیم گیاهخواری استفاده می کنند.

ماست یونانی

این نوع ماست یک انتخاب مناسب برای افراد دیابتی است. پروبیوتیک‌های موجود در ماست یونانی در کنترل و تنظیم قند خون تاثیر دارند و خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهند. ماست یونانی به دلیل پروتئین موجود، برای کاهش وزن در افراد دیابتی مفید است.

روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسید اولئیک می‌باشد که نوعی چربی اشباع نشده است و در کنترل قند خون تأثیر دارد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که التهاب و فشار خون را کاهش می‌دهند.

توت فرنگی

توت فرنگی از جمله میوه‌ هایی مناسب برای افراد دیابتی است. چون توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به آن رنگ قرمز می‌دهند و در اصل این آنتی اکسیدان‌ها سطح کلسترول و قند خون را بعد از غذا خوردن کاهش می‌دهند. هچنین حاوی ویتامینC   می‌باشد که با خاصیت ضد التهابی برای سلامت قلب مفید است.

سیر

سیر برخلاف اندازه کوچک و کالری کمی که دارد دارای مواد مغذی بالایی همچون : منگنز، ویتامین B6  و ویتامین C است. سیر به بهبود سطح قند خون کمک می‌کند و برای تنظیم کلسترول نیز مفید است.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز در مدیریت و کنترل سطح قند خون اثر مثبتی دارد. در رژیم غذایی برای افراد دیابتی مصرف روزانه سرکه سیب توصیه می‌شود. (به این صورت که یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل مخلوط کنید و بنوشید.)

 

در آخر: در کنار تغذیه مناسب، ورزش کردن و داشتن فعالیت مفید اهمیت زیادی دارد و همچنین ترک کردن سیگار و دخانیات نیز توصیه می‌شود.

منبع : https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 7 شهريور 1401 ساعت: 13:29

پزشکان همیشه و همیشه تذکر ویژه و خاصی بر روی گرفتن رژیم لاغری اصولی دارند، اما اگر به یک مهمانی یا مجلس عروسی دعوت شده اید و لباس هایتان برایتان تنگ شده است و به دنبال یک روش لاغری سریع هستید؛ رژیم ارتشی بهترین راه حل برای رهایی از شر چربی های اضافه شما است.  رژیم ارتشی یا سه روزه در سراسر دنیا به روشی برای کاهش وزن 4 الی 5 کیلوگرمی در یک هفته معروف است.

رژیم سه روزه چیست؟

این رژیم لاغری نیز مانند سایر رژیم های لاغری است با این تفاوت که شما بدون نیاز به فعالیت های سنگین روزانه موفق به کاهش وزن 4 الی 5 کیلوگرمی خواهید شد. همچنین این رژیم لاغری سریع کاملا رایگان آموزش داده می شود و نیازی به مواد غذایی گران قیمت ندارد.

رژیم ارتشی طی 3 روز در هفته انجام میشود و 4 روز دیگر هفته به عنوان زمان سوزاندن کالری در نظر گرفته می شود.

در رژیم لاغری سه روزه آمریکایی، افراد باید وعده های اصلی را طبق برنامه مشخصی میل کنند و اصولا شامل 1000 الی 1200 کالری است. در سه روز مصرف و در چهار روز باقی مانده با مواد مغذی دیگری که اصولا 1500 کالری دارند سر می شود. البته برای ورزشکاران و کسانی که فعالیت بدنی روزانه زیادی دارند در طول 4 روز بعدی میزان کالری تا 2200-2600 کالری هم افزایش پیدا می کند.  برای انجام بهتر این امر می توانید از رژیم کالری شماری نیز استفاده کنید.

مواد خوراکی مجاز در رژیم لاغری سه روزه

گرفتن رژیم نظامی سه روزه برای افراد گیاهخوار و وگان بسیار آسان است. با اینکه اینکه مایعات توصیه شده این رژیم آب و چای سبز هستند اما شما می توانید از قهوه های کافئین بالا هم استفاده کنید.

همچنین مطالعه کنید: رژیم آب درمانی

در طول 4 روز که شما باید مواد غذایی کمتری مصرف کنید، می توانید به مواد غذایی خود تنوع بدهید اما توجه داشته باشید که کالری مصرفی روزانه شما از 1500 کالری تجاوز نکند. از جمله مواد خوراکی مجاز در این رژیم عبارتند از:

  • موز
  • سیب
  • نان کامل
  • کره بادام ‌زمینی
  • تخم ‌مرغ
  • هات‌ داگ
  • دانه ‌های سبز
  • بروکلی
  • هویج
  • پنیر چدار
  • بستنی وانیلی

آیا رژیم سه روزه ارتشی همیشگی است؟

خیر؛ چرا که ادامه این رژیم لاغری سریع بیشتر از 4 هفته توصیه نمی شود. از آنجا که در طول این رژیم مقدار کالری دریافتی روزانه شما کمتر از 1000 کالری است و پیروی کردن از این رژیم برای طولانی مدت می تواند باعث بروز برخی بیماریها، ضعف و بی حالی شود، به همین دلیل متخصصان لاغری رژیم لاغری 3 روزه را برای بیش از دو الی سه هفته توصیه نمی کنند.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 13:09

رژیم سم زدایی یا دتاکس به منظور حذف سموم، تصفیه خون و کبد استفاده می شود و کمک شایانی به لاغری، رفع استرس و شادابی افراد می کند. برای این رژیم، باید از 5 روز قبل از شروع رژیم غذایی دیتاکس، مصرف نوشیدنی های الکل دار، قهوه، چربی های اشباع شده، قندهای تصفیه شده و کلیه غذاهای فراوری شده را حذف کنید.

سم زدایی بدن چیست؟

رژیم غذایی سم زدایی یک رژیم کوتاه مدت همانند رژیم  لاغری سه روزه است که جهت حذف سموم بدن طراحی شده است. این رژیم معمولا شامل یک دوره رژیم روزه داری و به دنبال آن یک رژیم غذایی سخت شامل میوه، سبزیجات، آب و آبمیوه است. گاهی این حذف سموم شامل گیاهان، دمنوش، مکمل ها و پاکسازی روده می شود.

بیشتر بخوانید: با بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان آشنا شوید.

مزایای رژیم دتاکس

  • در رژیم دتاکس و یا رژیم آب درمانی به طور طبیعی، میزان ویتامین ها و مواد معدنی با مصرف سبزیجات، آبمیوه ها و مکمل های نوشیدنی افزایش می یابد.
  • رژیم دتاکس به شما در شناسایی حساسیت های غذایی کمک زیادی می کند.

معایب رژیم دتاکس

به دلیل کالری کمی که رژیم سم زدایی دارد، افراد انرژی کمی برای انجام ورزش و فعالیت های بدنی خواهند داشت که امکان دارد سرعت متابولیسم و سطح گلوکز خون را دچار اختلال کند.

امکان دارد فرد در اثر پیروی از رژیم غذایی سم زدایی، ناراحتی های گوارشی و دفع مدفوع مکرر را تجربه کند.

دیتاکس پروتئین بسیار کمی دارد.

انواع رژیم سم زدایی بدن

انواع رژیم دیتاکس به منظور پاکسازی بدن استفاده می شود. تقریبا اکثر رژیم های غذایی سم زدا شامل روزه داری، خوردن غذاهای خاص و اجتناب از مصرف مواد مضر و مکمل ها است. از جمله رایج ترین رژیم های سم زدایی بدن عبارتند از:

رژیم لیمو

رژیم سم زدایی لیمو شامل مصرف آبلیمو به مدت یک یا دو هفته بدون غذاهای جامد است. هدف از دیتاکس لیمو حذف سموم و پاکسازی بدن می باشد. موافقین این رژیم لیمو معتقد هستند که این رژیم باعث بهبود وضعیت پوست، کاهش انرژی و کاهش وزن می شود. اما این رژیم برای همه افراد مناسب نیست و بهتر است در حالت کلی برای کاهش وزن از انواع رژیم لاغری اصولی استفاده کنیم.

ر‌ژیم سیب

یکی دیگر از رژیم های غذایی سم زدایی، دیتاکس سیب است که در بین افرادی که قصد لاغری دارند بسیار محبوب است. از جمله فواید دیتاکس سیب عبارتند از:

•              تنظیم قند خون

•              تاثیر بر کلسترول

•              کاهش وزن

رژیم‌ سم زایی بلغم

به رژیم دتاکس بلغم، سم زدایی بدن با طب سنتی هم گفته می شود. مواد غذایی موجود در این رژیم بلغم عبارتند از:

  • تخم مرغ نیم‌ پز
  • مصرف پنیر همراه با گردو، زیره و سیاه ‌دانه
  • نان سنگک و نان جو
  • ارده کنجد همراه با عسل یا شیره انگور
  • گوشت شتر، گوسفند و گنجشک
  • ادویه‌ جات گرم مانند دارچین و زنجبیل
  • نخود
  • کدو حلوایی

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 101 تاريخ : شنبه 5 شهريور 1401 ساعت: 13:05

بخاطر تصورات غلطی که در بین مردم وجود دارد، اغلب افراد فکر می کنند که تنها راه لاغری شکم و پهلو استفاده از حرکات ورزشی مرتبط با شکم و پهلو است.

در وهله اول باید بدانید که چیزی به عنوان لاغری موضعی شکم و پهلو وجود ندارد. وقتی که شما مشغول انجام حرکات ورزشی هستید، انرژی مصرفی شما باعث سوختن چربی های کل بدنتان می شود. اما باید در نظر داشته باشید که با رعایت برخی نکات می توانید سریع تر به اندام دلخواهتان برسید.

ورزش هوازی را با تمرین های مقاومتی ترکیب کنید.

در کنار رژیم غذایی سالم و کم‌کالری، ورزش از موثرترین راه‌های کاهش وزن و همچنین لاغری شکم است. باوجود این‌که ورزش‌های هوازی مانند دویدن و شنا باعث کالری‌سوزی و کاهش حجم چربی بدن می‌شوند؛ اگر این ورزش‌ها با تمرینات استقامتی مانند کار با وزنه یا حرکات کششی همراه شوند، نتیجه بسیار موثرتری خواهند داشت.

میزان مصرف فیبر را افزایش دهید

مصرف فیبر باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از نفخ شکم  می‌شود و شکمتان را لاغرتر نشان می‌دهد؛ چراکه نفخ؛ باعث ورم و بزرگ‌تر نشان‌دادن شکم می‌شود.

روزانه میزان پروتئین بیشتری مصرف کنید

مصرف پروتئین باعث می شود که رشد ماهیچه های بدن بیشتر شود. همچنین باعث می شود که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. در نتیجه لاغری شکم و پهلو اتفاق می افتد. یکی ار رژیم های لاغری که در آن میزان مصرف پروتئین بالاست، رژیم لاغری پالئو است.

از اسید های چرب غیر اشباع استفاده کنید.

طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که رژیم های غذایی غنی از اسیدهای چرب غیراشباع به کاهش وزن بدن کمک می کنند.

از مصرف نوشیدنی های پرکالری بپرهیزید.

یکی از روش های لاغری شکم و پهلو این است که این نوشیدنی ها را به صورت زیر جایگزین کنید:

  • به جای نوشابه می توانید از مخلوط آب گازدار و میوه های مختلف استفاده کنید.
  • به جای آبمیوه های طبیعی از میوه ها استفاده کنید
  • حذف آبمیوه های مصنوعی به شما کمک می کند
  • چای و قهوه بدون شکر مصرف کنید.

برخی از افراد دچار افراط شده و از رژیم آب درمانی استفاده می کنند. استفاده از این رژیم سریع توسط هیچ پزشکی توصیه نمی شود.

در طول روز آب کافی بنوشید.

نوشیدن آب کافی بتعث می شود که دستگاه گوارش شما عملکرد بهتری داشته باشد و از نفخ آن جلوگیری می کند.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که لاغری شکم و پهلو به‌صورت موضعی،  بدون عمل‌های  جراحی یا روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن امکان‌پذیر نیست. مواظب باشید در دام افراد سودجو که وعده روشهای لاغری شکم و پهلو به‌صورت موضعی و بدون تغییر سایز سایر اعضای بدن را می‌دهند، نیفتید.

منبع

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401 ساعت: 13:26

در اکثر موارد افرادی که به دنبال یک غذای رژیمی میگردند به سرعت بادمجان را حذف می کنند. این امر به دلیل مصرف روغن زیاد در روش طبخ بادجان است. اما اگر شما هم به بادمجان علاقه زیادی دارید با ما همراه باشید تا با انواع غذای رژیمی با بادمجان و طرز تهیه آنها آشنا شوید.

طرز تهیه غذای رژیمی بادمجان و گوجه

بادمجان پوست کنده را بصورت نگینی خرد کنید و داخل آب نمک قرار دهید. این امر باعث می شود تلخی بادمجان گرفته شود. پس از 1 ساعت آنها را بشویید و بگذارید خشک شوند. پیاز خلالی را به همراه سیر رنده شده و روغن زیتون در تابه تفت دهید. بادمجان را اضافه کنید و کمی بعد ادویه ها را به مواد بیافزایید.

همانند بادمجان، گوجه فرنگی بدون پوست را نگینی خرد کنید و به داخل تابه انتقال دهید. پس از اینکه مواد بطور کامل تفت داده شد، یک چهارم لیوان آب ولرم به مخلوط اضافه کنید. اجازه دهید آب مواد تبخیر شود و بادمجان ها بطور کامل بپزند.

غذای رژیمی شما آماده است.

غذای رژیمی با مرغ و بادمجان

بادمجان ها و کدوها را به صورت خلالی خرد کنید. تلخی بادمجان را به کمک آب نمک بگیرید. پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در تابه روی شعله کم تفت دهید. پس از آن روغن زیتون را اضافه کرده و سرخ کنید.

در ادامه پیازها را با زردچوبه تفت دهید. گوجه فرنگی رنده شده را به پیازها بیافزایید و اجازه دهید تا آب گوجه فرنگی ها تبخیر شود. رب را اضافه کنید و به همراه آن باز تفت دهید. مرغ خرد شده را داخل تابه بریزید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد با هم بپزند. پس از پخت مرغ، بادمجان، کدو و فلفل دلمه هایی که بصورت نگینی خرد کرده بودیم را به مواد اضافه کنید.

در آخر نیز نمک را اضافه کنید. قبل از خوردن غذای رژیمی مرغ و بادمجان می توانید اندکی آبلیمو به آن اضافه کنید.

طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان و قارچ

بادمجان ها را پس از پوست کندن، خرد کنید. با آب نمک تلخی بادمجان ها را بگیرید. قارچ ها را خرد کنید. پیازها، فلفل دلمه و سیب زمینی را هم خرد کنید.

سیر را رنده کنید. بادمجان ها کمی سرخ کنید؛ سپس در ظرفی دیگر روی دستمال روغن گیر، روغن اضافی بادمجان را بگیرید. پیازها را داخل روغن تفت دهید و زردچوبه را به آن اضافه کنید و سیر و فلفل دلمه ای را هم به ظرف اضافه کنید و به خوبی تفت دهید.

سیب زمینی ها را به ترکیب اضافه کنید و به طور کامل سرخ کنید. قارچ ها را با کمی آبلیمو به ترکیب اضافه کنید. وقتی که آب قارچ به طور کامل کشیده شد؛ بادمجان ها را با رب گوجه فرنگی به ظرف اضافه کنید. نمک، فلفل و آویشن را به ترکیب اضافه کنید. غذای رژیمی با قارچ و بادمجان آماده سرو است.

منبع: https://www.sira.fit/

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت: 15:38

رژیم مدیترانه ای سرشار از متنوع ترین مواد غذایی سالم است. از آنجا که تنوع غذایی سالم برای سلامت بدن و کاهش وزن مطلوب بسیار موثر و ضروری هستند؛ در واقع یکی از مزیت های اصلی این رژیم همین ویژگی است. به دلیل اینکه این رژیم لاغری سلامت محور است می توان آن را در زمره اصولی ترین رژیم های غذایی جای داد.

رژیم مدیترانه‌‌ ای آنچنان که از نامش پیداست، رژیمی مبتنی بر غذا‌های سنتی کشورهای اطراف دریای مدیترانه است که اکثر مردم آن مناطق تغذیه سالم، سلامت جسمانی و طول عمر بالایی دارند.

آیا رژیم مدیترانه ای باعث کاهش وزن می شود؟

در واقع رژیم مدیترانه ای یک رژیم لاغری و کاهش وزن نیست بلکه یک روش صحیح برای تغذیه سالم ارائه می دهد، اما در کنارش می تواند منجر به تناسب اندام و کاهش وزن نیز شود. رژیم غذایی مدیترانه ای تاکید بر مصرف مواد غذایی زیر دارد:

  • روغن‌ های سالمی مثل روغن زیتون
  • مصرف انواع حبوبات
  • استفاده از غلات کامل
  • مصرف انواع میوه ها و سبزیجات
  • مصرف مقدار متعادل از ماهی و غذاهای دریایی
  • محصولات لبنی

رژیم مدیترانه ای مصرف حداقل گوشت و فراورده های آن را توصیه می کند. در صورت پیروی کردن از این رژیم غذایی می توانید کاهش وزن توسط یک رژیم لاغری اصولی را هم تجربه کنید. افرادی که مبتلا به انواع بیماری های وابسته به چربی از جمله چربی خون و کبد چرب هستند با پیگیری و مداومت این رژیم در استانه ی سلامتی قرار می گیرند.

از جمله بیماری هایی که با رعایت این رژیم می توان از ابتلا به انها جلوگیری نمود، رسوبات رگ ها، بیماری های قلبی و عروقی، سکته ی قلبی، چاقی، دیابت، ناراحتی های معده و حتی بسیاری از بیماری های اعصاب می باشد.

مواد غذایی غیرمجاز در رژیم مدیترانه ای

  • نان و رشته های فرآوری شده مانند ماکارونی و پاستا
  • انواع روغن های تصفیه شده و پالم دار
  • گوشت های فرآوری شده مانند کالباس، سوسیس و
  • غذاهای چرب ناسالم مثل غذاهای فست فودی، کره مارگارین و

معایب و عوارض این رژیم برای کاهش وزن

این رژیم بایدها و نبایدهای سختگیرانه ای ندارد اما برای گرفتن آن باید ویژگی های هر فرد را در نظر داشت و با توجه به سن، جنسیت، وزن، قد، میزان فعالیت بدنی، شرایط سلامت بدن و … رژیم لاغری مختص آن فرد را تجویز کرد.

همچنین رژیم لاغری مدیترانه ای می تواند جزء بهترین رژیم لاغری برای زنان باشد.

عدم تنظیم کالری و مشخص نبودن مقدار مصرف مواد غذایی یکی از معایب رژیم مدیترانه ای است. همچنین برخی افراد عقیده دارند از آنجا که مصرف آجیل در این رژیم غذایی هیچ گونه ممنوعیتی ندارد، بنابراین زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث ابتلا برخی بیماری ها شود.

منبع : https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت: 13:10